browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Dinsdag 31 oktober 2017; St. Lucia

Posted by on 31 oktober 2017

Vannacht sliepen we beiden niet denderend. Op het schip hadden we een heel lekker hoofdkussen. Dat misten we hier.

Lekker ontbeten met z’n vieren.. Er was nog een groepje Nederlanders, die reisden vandaag door naar de kust. Zouden nog gaan haaien duiken. Gaan ook zaterdag terug maar via een andere route. Zij waren al in het Krugerpark. Was mooi begreep ik.

Tijdens het ontbijt kregen we bezoek van apen. Kwamen even meeeten van de vruchtjes en het brood. Ze zijn knap brutaal maar ook zo weg als je in de buurt komt.

Rustig een foto maken is er niet bij. Zeker niet bij het eten want ze worden gelijk weggejaagd.

De ticket voor de boottocht vanmiddag is nu ook geregeld. Deze was zoek maar dus boven water. De medewerking en vriendelijkheid is heel prettig.

Na het ontbijt zijn Marianne en Irmgard naar de Indische Oceaan gelopen. Je kunt aan het strand pootje baden. Zwemmen is niet mogelijk vanwege de haaien en er zijn geen haaiennetten.

Wij dronken eerst een kop koffie bij het zwembad en zijn daarna gaan toeren, ook naar het strand en naar een crocodilefarm. Je ziet dan in korte tijd gewoon meer.

Als je in de tuin zit is het heerlijk rustig. De dierengeluiden vooral van de verschillende vogels zijn prachtig.

Bijna iedereen is al vertrokken of maakt een ochtendsafari. Die konden we ook boeken van 5:00 uur tot of 13:00 uur of 15:00 uur. Gezien de nog komende ochtendsafari’s zagen we daar maar van af.

Vandaag min-of-meer een rustdag voor de dagen die nog komen.

Rond 11:00 uur reden we weg voor een rondtoer. Eerst naar het strand. Zwemmen is verboden vanwege het haaienrisico. Er zijn geen haaiennetten voor de kust. Strand was wijds en leeg, er stond ook een harde wind. Daarna reden we door naar iSimangaliso wetlandpark. Hier zouden we de big five (olifant, buffel, leeuw, luipaard, neushoorn) kunnen zien. Helaas dus niet. De borden suggeren dat wel maar alleen de buffel gezien en ook zebra’s, apen, springbokken.

We reden er een paar uur rond. Was leuk.

Daarna van ca. 16:00 tot ca. 18:00 uur een boottocht gemaakt over Lake St. Lucia, Op zoek naar nijlpaarden, krokodillen en andere dieren. We zagen veel nijlpaarden. Er zijn vele foto’s van gemaakt. Ook wat kleine nijlkrokodillen gezien, visarenden en andere vogels. Was een leuke trip.

Aansluitend nog wat boodschappen gedaan.

Na douchen uit eten naar John Dory’s voor een heerlijke steak.

Uit eten gaan is hier goedkoop. Voor omgerekend € 20 voor 2 personen met drinken ben je klaar. Voor dat bedrag slaag je in Nederland niet zo snel!!!

Morgen gaan we naar onze volgende locatie. Daar zal vermoedelijk geen mobiel bereik en waarschijnlijk ook geen wifi.

Dus dat zal pas later op de site komen.